vrijdag 3 september 2010

Niet Budget

Soms.. denk je budget te doen maar doe je dat helemaal niet. Dus hier een blogje over mijn budgetflater van deze week.
Ik stond in de supermarkt, de Bas van der Heijden wel te verstaan, en er stond nog één item op mijn boodschappenlijstje wat ik nog niet onder in de kinderwagen had gepropt. Namelijk, het toiletpapier. Nou zat er al een groot pak zaagsel onderin die wagen, voor het konijn, wat driekwart van alle ruimte in beslag nam dus mijn mogelijkheden waren drastisch gelimiteerd, aangezien de rollen daar echt nog bij moesten. Het grote kubusvormige pak van 12 rollen dat wij normaal altijd kopen viel dus af en ik speurde de schappen af naar een waardige vervanger. Mijn oog viel op deze mileuvriendelijke variant..

Danke Toiletpapier


..er prijkte een prijskaartje onder van €1,85. Voor 8 rollen was dat nog altijd duurder dan die €1,99 voor twaalf die we normaal gebruiken, maar toch nog aardig geprijsd.

Nu moet u weten dat deze Bas van der Heijden op het moment dat ik daar aankopen deed volledig werd omgegooid en verbouwd. Bij de kassa voelde ik al nattigheid, de totaalprijs was hoger dan verwacht. Het bonnetje gaf uitsluitsel. Ik had zojuist €3,25 uitgegeven aan doorspoelpapier. Ik had dus op het verkeerde prijskaartje gekeken!

Ik baalde even, maar niet langer dan de keer dat ik twee Engelse pond bleek te hebben betaald voor een miezerig plakje cake. Milieuvriendelijk is ie! Ik ben benieuwd hoe hij veegt.

p.s. De Groenteburgers van gisteren waren een succes. Vriendlief heeft de zijne zowaar opgegeten!

1 opmerking: