dinsdag 21 september 2010

Lang of Kort?

Zoals degene die krullend haar heeft het stijl wil hebben en degene met een stijle coupe een permanent laat zetten ben ik gezegend met sterke, snel groeiende nagels. Het geval wil dus dat ik daar helemaal niet van houd! Bij anderen met goed verzorgde handen vind ik het wel ok en soms ook wel heel mooi maar toch fluistert er een stemmetje in mijn hoofd: "onhygienisch!" Wellicht is het de echo van de stem van een van mijn vroegere werkgevers, ik heb namelijk jarenlang in de horeca gewerkt, waar lange nagels evenals nagellak uit den boze zijn.

Momenteel prijken er, naar mijn gevoel, weer tè lange nagels aan mijn vingertoppen. Zo onpraktisch voor zaken als contactlenzen uithalen en peuters verschonen (De mijne kan namelijk niet stil liggen dus voor ik het door heb heeft ie weer een kras op zijn arm/been/voorhoofd) Ik heb echter een hekel aan knippen en vijlen duurt te lang! Ik laat ze dus nog even zitten, totdat ik ze echt zat ben.

Wat vind jij mooier?

3 opmerkingen:

  1. ik stem voor tussenin :) ik heb ook best sterke nagels maar wil ze ook geen 5cm laten erboven uitgroeien, vijl ze dan meestal ook regelmatig bij xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel lang hoeft ook niet, maar zo kort toch ook niet? Beetje een middenweg zoeken is prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gewoon de middenweg, mijn nagels breken bij het werken vaak af en dat vin dik zo zonde! nu groeien ze eindelijk. wat langere nagels zien er veel netter uit vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen